Munther är nominerad till dubbla Rockbjörnar !

Munther är nominerad till dubbla Rockbjörnar – och uppträder på galan!

Ulrik Munther, 17 år, har rusat in i vuxenlivet – och har redan chans att vinna två av Sveriges mest eftertraktade nallar. :)

Nu är det även klart att han uppträder på Rockbjörnen-galan nästa vecka.

– Det ska bli otroligt kul, säger Ulrik.

Det händer mycket i en människas liv mellan åldrarna 14 och 17.

För göteborgaren Ulrik Munther har det inneburit att gå från seger i Lilla Melodifestivalen till att släppa sin första skiva och kamma in två nomineringar till Rockbjörnen.

_____________________________________________________________________

– Jag upptäcktes när jag var 14–15. Då var jag ganska ung. Jag är fortfarande ung, men kanske inte ett barn på samma sätt. När man upptäcks som barn kan det vara att man sänker ribban: ”shit vad duktig han är fast han är så ung”. Men om man inte utvecklas mer efter det tappar folk intresset.

Debutskivan som heter ”Ulrik Munther” har genomgående fått positiva recensioner, något som gjort Ulrik positivt överraskad.

Uppträder på galan

Men det största beviset på att han har lyckats kämpa sig in i den vuxna elitserien är att han har nominerats i två kategorier av Sveriges tyngsta musikpris Rockbjörnen: Årets manliga liveartist och Årets genombrott.

Hela 1 085 503 röster har kommit in till priset, som delas ut under en gala från Gröna Lund nästa onsdag som Ulrik Munther även kommer att uppträda på.

– Mina fans har väl röstat på allt de tycker jag passar i. Men jag har egentligen inte ens haft en hel konsert. Jag har spelat nio låtar några gånger och uppträtt på en del festivaler ...

Vad tror du om chanserna att vinna?

– Förhoppningsvis har jag goda chanser. Håkan Hellström har ju många fans, men det har jag också. Och jag har väldigt många fans i rätt ålder. Vi får se, säger han

 

 

 

Ulrik Munther ;)

 

 



KOMMENTERA BITCHES!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

SKRIV, SKRIV SKRIV, NUUUUUUUU! :

Trackback